Gezondheid

Lerarenondersteuning

Coach onderwijs

De wortels van de ondersteuning van leerkrachten

In de oude tijd van het onderwijs werden leraren voor een bepaalde periode als extra leerkracht aan scholen toegevoegd. De leerkrachten werden dan in het volgende schooljaar opgeroepen. De leraren waren uitsluitend afhankelijk van de schoolleiding om in hun behoeften te voorzien. Voor sommige leraren was dit de enige mogelijkheid die zij zagen, omdat zij in het privé-onderwijs beperkte beroepsbekwaamheid hadden. Het is niet mijn bedoeling kritiek uit te oefenen op het openbaar onderwijs, maar ik wil wel opmerken dat als er in de openbare scholen een systeem bestaat waarbij de leerkrachten het leren van hun leerlingen ondersteunen, motiveren en stimuleren, dit systeem niet goed lijkt te functioneren.

Er moeten een paar dingen worden gedaan. Ten eerste, openbare scholen moeten nieuwe leraren introduceren. We moeten hun gezag vestigen en actief aanmoedigen. De leerkrachten moeten naar voren treden en verantwoordelijkheid op zich nemen. Zij moeten ook hun beroepsopleiding bijschaven als zij niet meer zo uitzonderlijk zijn als vroeger. Alleen de ervaring kan hen een idee geven van de mate waarin de normen van het leerlingenmilieu zijn verbeterd sinds zij in de openbare scholen zijn gaan lesgeven. De trekker van het leiderschap moet bij het hele proces van de lerarenopleiding worden betrokken. Gebrek aan leiderschap is een belangrijke oorzaak van resultaten op korte termijn.

Ten tweede moeten leerkrachten verantwoordelijk worden gehouden voor het werk dat zij doen. Het verlooppercentage in openbare scholen is een aanwijzing dat de organisatie behoefte heeft aan het soort geëngageerde leraren van wie verwacht wordt dat zij zich aan een programma wijden zonder in de dagelijkse routine van het werk te vervallen.

Het systeem van lerarenondersteuning

De belangrijkste ondersteuning van het openbaar onderwijs in de Verenigde Staten is het systeem van ondersteuning dat in de loop der jaren voor de leerkrachten in de Verenigde Staten is ontwikkeld. De daadwerkelijke stimulering van leerkrachten op eigen initiatief en hun inzet voor het openbaar onderwijs is uiteindelijk afhankelijk van de steun die aan leerkrachten wordt verleend. Omdat het huidige systeem van openbaar onderwijs, met inbegrip van de openbare schoolsystemen in de gehele Verenigde Staten, op plaatselijk niveau is opgezet, is het een uitdaging geweest voor de plaatselijke onderwijsraden om het openbaar onderwijs hierbij te helpen.

De publieke verantwoordelijkheid voor de ontwikkeling van een hoog niveau van ondersteuning van leerkrachten is gekomen van alle gemeenschappen die in de Verenigde Staten wonen. Deze lokale gemeenschappen hebben hun hulp aangeboden in de vorm van de middelen voor leraren waartoe zij in verschillende vormen toegang hebben, zoals (1) interpretatie van rechten; (2) hulp bij het vinden van expansieve buitenschoolse activiteiten; (3) onmiddellijke, gesteriliseerde, gemeenschapsautonomie; en (4) een gestructureerde mogelijkheid voor loopbaanstudie en -ontwikkeling. De lokale onderwijsautoriteiten zetten ook praktijken en systemen op die de gemeenschappen helpen om hun niveau van ondersteuning te verhogen en Leraren en Ouders te helpen om een positieve rol te spelen voor het systeem van openbaar onderwijs.

De leiders van deze gemeenschappen zijn de leraren zelf. Onze leiders en leerkrachten hebben een systeem van publieke verantwoordelijkheid opgezet. Dit is de best mogelijke aanpak om een win-winsysteem op te zetten voor iedereen in de lerarengemeenschap. Het systeem van lerarenondersteuning is zo opgezet dat de lokale gemeenschappen creatief en behulpzaam kunnen zijn; zij worden gesteund door de particuliere scholen binnen de gemeenschappen;

Lees meer:
Coach Amsterdam
Communicatietrainingen onderwijs

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *